Saya suka komik

basmalah

Kalau kecik-kecik dulu, saya kutuk-kutuk abang saya yang suka gile Dragon Ball. Tapi bila saya start baca, saya pun rupanya gile jugak..kame-hame-haaaa…!

Bila besar dan matang sikit, saya pindah pula ke Penyiasat Remaja, yang hero dia Hajime Kindaichi dan kemudian, Detektif Q.

Saya tak suka sangat layan TV, movies  atau novel..jadi bila cuti sekolah (sebab kat sekolah macam terhindar jugak dari hiburan2 semasa ni), maka komik ni sekali-sekala baca macam best jugak.

Terkadang join juga baca komik,( ie barang haram di sekolah) ni sembunyi-sembunyi dengan kawan-kawan. Heh, kp berkaki lebar..

Bila Syukbah Pentasi datang edarkan Risalah Jumaat (edaran yg penuh tazkirah setiap minggu), yang memang satu dorm rebut dan cop-cop turn nak baca, kalau tajuk utama kurang menarik, komik “Gelak 2 Harakat” yang pertama sekali saya cari.hehe

Tapi sekarang macam dah kurang masa nak baca komik-komik ni kan. Banyak lagi yang perlu kamu kejar, cik nova.

img43ae47a3445d2

Jadi, sukacita dimaklumkan saya sangat berbesar hati dengan komik-komik islamic yang short and sweet, terutamanya di internet..!

Contohnya komik-komik di http://dakwah.info/.

komik-Couple dan Makanan Halal

Sesiapa yang pandai buat komik-komik ni, rajin-rajinlah lagi ye. Saya peminat anda :P

Alang-alang tu, bolehla masuk pertandingan ramadan. Klik sini.

Ok sekian, wassalam.

One response to “Saya suka komik

  1. anonymous 11 February, 2011 at 8:48 am

    assalamualaikum.
    minta kbnaran utk post ini.
    tujuan utk dkongsi b’sme org rmai.
    hrap dbenarkn.
    trima ksih.

Leave a Reply

