dinamika diri

Jika mahu terselamat dari fitnah cinta yang membuang makna dari usia, sibukkanlah diri!

Sibukkan diri dengan aktiviti bepersatuan, hidup biar ada perjuangan.

Ada sesuatu yang diperjuangkan.

Kerana sesungguhnya air yang statik tak mengalir akan rosak akibat statiknya ia.

Pemuda yang banyak masa lapang tanpa perjuangan, akan dibunuh oleh masa lapangnya itu.

Ust. Hasrizal Jamil

Advertisements

5 responses to “dinamika diri

  1. dewan pemudi 8 December, 2008 at 5:05 am

    “Pemuda yang banyak masa lapang tanpa perjuangan, akan dibunuh oleh masa lapangnya itu.”

    pemudi bagaimana pula?

  2. kak akma 8 December, 2008 at 8:30 am

    ceyh3..fitnah cinta??fuh3..terlamun ke??oppss..maaf2!!

    tapi, memang benar kena sibukkan diri untuk elak memikirkan benda2 remeh begitu..berusaha untuk menjaga hati..waduh, cakap senang tapi payah jugak nak buat kan??kuakui..

    usaha!!
    (termusykil pd diri, mengapa berkata begini??)

    husnuzzon pd diri sendiri..=)

  3. Nova Adila 8 December, 2008 at 6:40 pm

    salam wbt..

    to dewan pemudi:
    erk. lain macam je bunyinya. pemudi sama cam pemuda je la kot? em, ni ayat ust hasrizal act. pemuda-pemudi harus bangkit!

    to kak akma:
    hehe. tak terlamun pun kena ingatkan diri juga kan?
    yup, jaga hati itu bukan mudah baa.. “mengapa berkata begini?” kerana selayaknya kak akma jaga hati =)

  4. Vern Kunshier 1 September, 2011 at 2:53 pm

    Means cool, some legitimate points! I get pleasure from you making this document available, the rest of the website is also high quality. Have a very fun.

  5. seksszop 14 September, 2011 at 12:35 pm

    I’m impressed how marvelous this blog is. well done!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: