Sedangkan mata kita sahaja berbeza..

Bismillah.

Sambil menunggu maghrib dan nak mengalih mata daripada buku. huhu..bajet je.

Dapat email daripada Kartun, thanx ya for the pics!

Memang mata setiap orang tu berbeza. Apatah lagi pandangan dan pendapat.

Sebagai contoh,di muscom dinner (gambar), kami (muscom junior) dikehendaki memakai baju tema hijau. Saya dengan yakinnya pergi ke sana.

Kat sana, kami gaduh-gaduh (sedikit hiperbola) … semua orang katakan baju saya berwarna biru. Saya nampak hijau je..!

Aduh.. rabun memang tak boleh disangkal juga. Sebab tu kena tanya pandangan orang lain dahulu sepatutnya!

Kembali study..esok physics n maths!

Advertisements

9 responses to “Sedangkan mata kita sahaja berbeza..

  1. Jpah 25 May, 2008 at 10:16 pm

    Write to impress, not to express

    macam terbalik jer…
    xpela, maybe ni quotes baru kut???

  2. nawa 25 May, 2008 at 11:31 pm

    nova..

    itu terang terang berwarna biru..

    noba noba*geleng kepala*

  3. alonqexe 26 May, 2008 at 1:59 am

    Ada 3 orang kaler biru plak tu. Tatau mana satu.

    Tapi andaikata yang punya diri adalah yang duduk di kiri/kanan orang tengah, ataupun yang paling ujung kanan (kalau tengok dari skrin laptop)…

    yang tu memang biru.

    Mungkin cahaya kuning + baju biru = anda nampak hijau.

  4. novaadila 26 May, 2008 at 4:17 am

    A conversation between Aliza (my chaletmate) n me before I went to the dinner.

    “Aliza, this is green or blue?” dah siap pakai baru nak tanye.hehe

    “Turquoise,”

    “Green turquoise?”

    “There’s no such a green turquoise,”

    “Ade la.. this one la green turquoise!”

    “No, only blue turquoise la sayang..,”

    “Hijau kebiru-biruan?”

    “Biru kehijau-hijauan,”

    Huhu.dah lambat la kalau nak tukar balik baju tu..pakai je la..

    TO CIK NONA: kadang2 mata kita pun tersilap! Tapi kalo na tengok, sekali pandang memang ijau!(sperti maseh nk menegakkan benang basah~)

    TO JPAH: owh, salah tulis tu.. tq2..

    TO ALONGEXE: wa..mata anda pun mungkin ‘lain’ sikit.hehe. sy sorg je dipersalahkan masa tu. sy sorg je dipulaukan sbg ‘biru’.. isk3..wany n q tak kena pun!

  5. kartun 28 May, 2008 at 11:51 am

    salam…nova…
    ko jer pakai biru!!!serius..
    wany nyer mmg color ijau…

    ahh xpayah gaduh2 lagi dah lme lepas dah…
    yg cnfrm aku n yana mmg obvious ijau sampaikan org kte kami solo nasyid
    xpon korg kta ” 2 bju kisas dulu, ker??”

  6. akma 28 May, 2008 at 12:25 pm

    biru hijau sama ja..dua2 colour..bukan nye sorg manusia sorg lagi colour..eh merepek ke??hehheehehhe…saje2!!buhsan tu yg meroyan ni..

    nova buta warna!!hahahahhahahah~

  7. novaadila 29 May, 2008 at 1:17 am

    buta warna? rabun warna sikit2 kot.
    masa nk amik lesen, exam yg warna tu sy paling cuak. huhu.yela, fail yg tu, fail semua. nsb baik lulus.alhmdulillah..

    ntahla kartun, sume org kata biru.aku mengalah la..~
    tp bila aku renung balik baju tu kt bilik sorang2 ni, aku tetap merasakan ia hijau. (degil sungguh~)

    mungkin tudung je biru kot?baju tu ijau.

  8. atiqah 13 June, 2008 at 4:22 pm

    wlaupun ni kes lame, tp kte nk komen gak psl baru je bace..hehe..kesimpulannye dari post ni, nova mmg sgt sgt sgt sgt degil n degil degil degil sunggguh..!!!! degil xnk accept pndgn org, mmg sah2 tembikai..=p hehe

  9. Secular 21 June, 2008 at 8:41 am

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation :) Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Secular

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: